2016. június 19., vasárnap

Fodrászköpeny esernyőből

Mostanában elég gyakran esernyőgyilkos az időjárás, most is épp esik és fúj a szél. A kicsavarodott, elgörbült esernyők vízhatlan vászna azonban még jó szolgálatot tehet. Készülhet belőle bevásárlószatyor, láttam belőle készült kapucnis biciklis pelerint is, de nekem most egy fodrászköpenyre volt szükségem.







Hozzávalók:

  • Egy megunt vagy tönkrement esernyő
  • Szalag vagy tépőzár
  • Varrógép, olló
  • Textilfilc









Először kinyitottam az ernyőt, és fodrászmotívumokat rajzoltam rá textilfilccel. Ez abszolút elhagyható, de nem akartam unalmas fehéren hagyni az anyagot. Még akkor sem, ha a fodrászköpenyt az öcsémnek készítettem, aki igazán nem igényelte volna a fésűs-ollós mintát. Nem is beszélve a hajlakkos flakonról. Aki nem hajvágáshoz, hanem festéshez szeretné használni, annak ez a lépés amúgy is felesleges.











Kinyitva elvágtam a vázhoz rögzítő varrásokat, majd becsukva a rúd mentén körbevágtam az anyagot. Nem kell óvatoskodni, mert a kör alakú nyílás úgyis meg lesz nagyobbítva.













Én levágtam az aljáról a fa kupakokat, hogy kevésbé legyen feltűnő a köpeny esernyő mivolta.












Négyrét hajtva az anyagot lekanyarintottam körben a csücskét. Kábé 10 centi sugarú kört vágtam ki. Érdemes kisebb mérettel kezdeni és utána igazítani, ha túl szűk lett.












Egy tetszőleges él mentén (a hajtásvonalak adják magukat) elvágtam az esernyőt az aljától egész a nyaknyílásig.
















Duplán visszahajtva leszegtem a széleket. Lehet nagyobb öltéshosszal varrni, ha megfigyeljük, az ernyő alján a szegés sem túl apró.












Egy darabka maradék szalagot varrtam rá: először a fonákoldalon úgy, hogy a szalag színét fordítottam az ernyő visszájára, majd a színén is levarrtam a ráhajtott szalagot. Így a köpeny színén csak a szépen rávarrt szegés látszik. Ma ki is próbáltam a köpenyt, és bár bevált, a szalag hajlamos volt szétcsúszni, ezért a szegés után nem árt a nyíláshoz tépőzárat varrni (vagy erősebben megkötni a szalagot).














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése